Hoe geeft u het arbeidsongeval aan?

De aangifte gebeurt aan de hand van het modelformulier. U kunt het formulier voor de ongevallen overkomen vanaf 1 januari 2008 via bovenstaande link downloaden en afdrukken.

U vindt alle nodige inlichtingen voor het invullen van de aangifte op de pagina Rubrieken en codes.

Indien u toegang hebt tot het elektronisch portaal van de sociale zekerheid (www.socialsecurity.be), kunt u het ongeval ook elektronisch aangeven.

Iedere elektronische aangifte krijgt een uniek aangiftenummer. Na het verzenden van de aangifte ontvangt u een kopie van het ingevulde formulier in uw elektronische brievenbus. Voor de ongevallen waarvoor de tijdelijke ongeschiktheid minder dan vier dagen bedraagt (de dag van het ongeval niet meegerekend), is een vereenvoudigde aangifte mogelijk. Een vereenvoudigde aangifte kan echter enkel via elektronische weg gebeuren.

Een elektronische aangifte is ook mogelijk als u beschikt over een toepassing geleverd door uw verzekeraar.

 

 

 

FR | NL
Home | News | Sitemap | Contact | Leden | Zoeken
Link naar de fédérale portaalsite Link naar de sociale zekerheid
Logo van het Fonds voor arbeidsongevallen
Fonds voor arbeidsongevallen
Zoek
  Overheidssector   Privésector Verzekeringsplicht Ongevallenaangifte Preventie & welzijn
Print de pagina